Сучасний
учитель музики здійснює музичну освіту й естетичне виховання учнів у
відповідності до програми, що реалізується в загальноосвітній середній школі.
Він сприяє формуванню в учнів інтересу та любові до музики, виховує в них
загальну естетичну, художню і музичну культуру. Для виконання зазначених
завдань учитель музики використовує ефективні форми, методи, засоби
навчально-виховного процесу, обирає кращі зразки вокально-хорової та
інструментальної народної і класичної музики, вдається як до власного
виконання, так і до записів вокальної та інструментальної музики у виконанні
майстрів мистецтв.
З
метою якісного здійснення навчально-виховного процесу, його діагностування,
прогнозування, моделювання і планування, вчитель музики, як і кожен спеціаліст
системи освіти, проводить науково-дослідну роботу.
Освітньо-виховні
завдання вчитель музики здійснює в навчальному процесі. Управління сучасним
педагогічним процесом, незалежно від його форми і спрямування урок,
підготовка учнів до свят чи розваг, музично-освітня засада тощо, складається
із ряду послідовних, взаємопов'язаних конкретних функцій. Так, Р.С.Немов
виділяє головні вимоги, без яких, на його думку, неможливо стати
висококваліфікованим учителем і вихователем, і другорядні, відповідність яким
необов'язкова для педагога, але вони роблять його особистістю, здатною
найкращим чином навчити і виховати іншу особистість. До головних і постійних
вимог він відносить: любов до дітей і педагогічної діяльності, наявність
спеціальних знань у тій галузі, в якій працює, широка ерудиція, педагогічна
інтуїція, високорозвинений інтелект, високий рівень загальної культури і
моралі, професійне володіння різноманітними методами навчання і виховання.
Додаткові
вимоги, на думку автора, полягають у наступному:
визначеність,
повнота і цілісність світогляду;
·
висока духовна культура;
·
активна життєва позиція;
·
самостійність і відповідальність у соціальній поведінці;
·
стійкий інтерес до педагогічної діяльності і постійне прагнення до
вдосконалення власних професійних якостей;
·
шанобливе ставлення до учнів;
·
творчий підхід до навчально-виховного процесу;
Немає коментарів:
Дописати коментар