Професійна компетентність сучасного учителя музичного мистецтва


Сучасний учитель музики здійснює музичну освіту й естетичне виховання учнів у відповідності до програми, що реалізується в загальноосвітній середній школі. Він сприяє формуванню в учнів інтересу та любові до музики, виховує в них загальну естетичну, художню і музичну культуру. Для виконання зазначених завдань учитель музики використовує ефективні форми, методи, засоби навчально-виховного процесу, обирає кращі зразки вокально-хорової та інструментальної народної і класичної музики, вдається як до власного виконання, так і до записів вокальної та інструментальної музики у виконанні майстрів мистецтв.
З метою якісного здійснення навчально-виховного процесу, його діагностування, прогнозування, моделювання і планування, вчитель музики, як і кожен спеціаліст системи освіти, проводить науково-дослідну роботу.
Освітньо-виховні завдання вчитель музики здійснює в навчальному процесі. Управління сучасним педагогічним процесом, незалежно від його форми і спрямування – урок, підготовка учнів до свят чи розваг, музично-освітня засада тощо, – складається із ряду послідовних, взаємопов'язаних конкретних функцій. Так, Р.С.Немов виділяє головні вимоги, без яких, на його думку, неможливо стати висококваліфікованим учителем і вихователем, і другорядні, відповідність яким необов'язкова для педагога, але вони роблять його особистістю, здатною найкращим чином навчити і виховати іншу особистість. До головних і постійних вимог він відносить: любов до дітей і педагогічної діяльності, наявність спеціальних знань у тій галузі, в якій працює, широка ерудиція, педагогічна інтуїція, високорозвинений інтелект, високий рівень загальної культури і моралі, професійне володіння різноманітними методами навчання і виховання.
Додаткові вимоги, на думку автора, полягають у наступному:

 визначеність, повнота і цілісність світогляду;
· висока духовна культура;
· активна життєва позиція;
· самостійність і відповідальність у соціальній поведінці;
· стійкий інтерес до педагогічної діяльності і постійне прагнення до вдосконалення власних професійних якостей;
· шанобливе ставлення до учнів;
· творчий підхід до навчально-виховного процесу;

Немає коментарів:

Дописати коментар