Принципи
навчання (дидактичні принципи) - основні положення, що визначають зміст,
організаційні форми та методи навчальної роботи школи.Принцип навчання,
відображаючи якийсь один істотний аспект процесу навчання, є основою для
формулювання правил навчання, які залежать від принципу навчання, конкретизують
його, підпорядковуються йому і сприяють його реалізації. Вони функціонують як
практичні вказівки, якими користуються в конкретній навчальній ситуації.
Специфічні
принципи навчання. Оскільки на уроках музичного мистецтва використовуються
твори мистецтва як навчальний матеріал, тобто досить важливим аспектом є
дотримання принципу єдності емоційного і свідомого.Оскільки, музичне мистецтво
особлива форма, відображення дійсності, у якій важливу роль відіграють почуття,
емоційна сфера, те саме пізнання, що відбувається у процесі навчання муз.,
специфічне, воно не може зводитися тільки до дія-ті думки, а обов'язково має
виявляти собою єдність емоцій і розуму, свідомості і почуття. Тому кожен
елемент уроку повинен викликати активність, тому надзвичайно важлива єдність
емоційного й свідомого.
Принцип
єдності художнього і технічного вимагає, щоб усі компоненти уроку були
художніми. Художнім має бути не тільки репертуар для слухання та співу, але й
кожна вправа. Для того щою домогтися художності на уроці, необхідна праця й
технічне володіння матеріалом. Згідно з однією, спочатку повинна бути техніка,
і тільки тоді коли усе виходить технічно, можна приступати до художньої
обробки. Є й інший спосіб спочатку потрібно осягнути художній образ ( задум,
зміст, характер)і вже потім домагатися його технічного втілення.
Принцип
комплексності на уроці муз. своєрідний у розумінні комплексності впливу на
людину її психіку, моторику, фізіологічні процеси. Дитина відчуває, переживає
різні стани ( радості, суму, зосередженості, бадьорості), не тільки мислить,
усвідомлюючи виникаючі почуття під впливом музики в її організмі відбувається
фізіологічні зміни: змінюється пульс, артеріальний тиск тощо.
Сучасна
дидактика актуальними вважає такі принципи навчання:
1.
Принцип науковості.
2.
Принцип систематичності й послідовності навчання.
3.
Принцип доступності навчання.
4.
Принцип зв'язку навчання з життям.
5.
Принцип свідомості й активності учнів у навчанні.
6.
Принцип наочності в навчанні.
8.
Принцип індивідуального підходу до учнів.
9.
Принцип емоційності навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар