Дидактичні принципи навчання на уроках музичного мистецтва



Принципи навчання (дидактичні принципи) - основні положення, що визначають зміст, організаційні форми та методи навчальної роботи школи.Принцип навчання, відображаючи якийсь один істотний аспект процесу навчання, є основою для формулювання правил навчання, які залежать від принципу навчання, конкретизують його, підпорядковуються йому і сприяють його реалізації. Вони функціонують як практичні вказівки, якими користуються в конкретній навчальній ситуації.
Специфічні принципи навчання. Оскільки на уроках музичного мистецтва використовуються твори мистецтва як навчальний матеріал, тобто досить важливим аспектом є дотримання принципу єдності емоційного і свідомого.Оскільки, музичне мистецтво особлива форма, відображення дійсності, у якій важливу роль відіграють почуття, емоційна сфера, те саме пізнання, що відбувається у процесі навчання муз., специфічне, воно не може зводитися тільки до дія-ті думки, а обов'язково має виявляти собою єдність емоцій і розуму, свідомості і почуття. Тому кожен елемент уроку повинен викликати активність, тому надзвичайно важлива єдність емоційного й свідомого.
Принцип єдності художнього і технічного вимагає, щоб усі компоненти уроку були художніми. Художнім має бути не тільки репертуар для слухання та співу, але й кожна вправа. Для того щою домогтися художності на уроці, необхідна праця й технічне володіння матеріалом. Згідно з однією, спочатку повинна бути техніка, і тільки тоді коли усе виходить технічно, можна приступати до художньої обробки. Є й інший спосіб – спочатку потрібно осягнути художній образ ( задум, зміст, характер)і вже потім домагатися його технічного втілення.
Принцип комплексності на уроці муз. своєрідний у розумінні комплексності впливу на людину – її психіку, моторику, фізіологічні процеси. Дитина відчуває, переживає різні стани ( радості, суму, зосередженості, бадьорості), не тільки мислить, усвідомлюючи виникаючі почуття – під впливом музики в її організмі відбувається фізіологічні зміни: змінюється пульс, артеріальний тиск тощо.
Сучасна дидактика актуальними вважає такі принципи навчання:
1. Принцип науковості.
2. Принцип систематичності й послідовності навчання.
3. Принцип доступності навчання.
4. Принцип зв'язку навчання з життям.
5. Принцип свідомості й активності учнів у навчанні.
6. Принцип наочності в навчанні.
8. Принцип індивідуального підходу до учнів.
9. Принцип емоційності навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар