Основними видами музичної діяльності на уроці музика є:
Слухання, сприйняття музики;
Розучування, виконання музичного твору;
Музично-ритмічні рухи;
Гра на дитячих музичних інструментах;
Імпровізація і драматизація дитячих пісень.
Види музичної діяльності
Зміна різних видів діяльності основа життя людини. Гра,
навчання, праця види діяльності, що здійснюють найбільший вплив на розвиток
особистості (генетично змінюючи одна одну, вони співіснують протягом усього
життя людини). Пізнавальна діяльність як активність людини, спрямована на
відображення і пізнання навколишнього світу. Зв'язок пізнавальної діяльності з
пізнавальними процесами: увагою, відчуттям, сприйманням, пам'яттю, мисленням,
уявою.Діяльність композитора, виконавця та слухача як основа видів музичної
діяльності. «Ці види діяльності відображають три необхідні умови існування
самої музики і можуть на уроці музики існувати в нерозривній триєдності» (Л.
Школяр). Види музичної діяльності учнів як способи активного творчого прилучення
дітей до музичного мистецтва.Сприймання музики. Діяльність учня-слухача.
Організація слухання музики. Роль тематизму як системотворчого фактора розвитку
учня-слухача.
Виконання музики: хоровий спів. Діяльність учня-виконавця,
співака, учасника хору. Хоровий спів як найбільш розповсюджений, масовий вид
виконавського музичного мистецтва в Україні. Розвиток вокально-хорових навичок.
Форми вокально-хорової роботи на уроці. Розучування вокально-хорового
репертуару.
Виконання музики:
музикування на елементарних музичних інструментах. Діяльність
учня-виконавця, інструменталіста, учасника
оркестру. Можливості застосування: вивчення та виконання пісні, слухання
музики, вивчення музичної грамоти як самостійний вид діяльності, як музична
творчість. Групи інструментів. Музикування з партитурою та без
партитури.Виконання музики: рухи під музику. Діяльність учня-виконавця, актора,
танцюриста. Рухи як найважливіший і обов'язковий компонент у музичному
вихованні, як засіб розвитку відчуття ритму, природної музикальності, уяви,
прагнення до самовираження, емоційного відгуку на музику, здатності осмислено,
усвідомлено сприймати і виконувати музичні твори, основний спосіб розвитку
діяльності й мислення, тренування нервово-психічних процесів, засіб розвитку
соціально-комунікативних навичок. Спрямованість рухів на пластичне вираження
музики: її загальних особливостей характеру, настрою, образу музичного твору;
специфічних властивостей засобів музичної виразності (елементів музичної
мови), жанрових особливостей (пісенність, танцювальність, маршовість),
оркестровки (імітація гри на музичних інструментах).Творчість. Діяльність
учня-композитора. Реальне та уявне експериментування з виразними засобами,
імпровізації та різноманітні спроби створення музики. Зацікавлення винаходом
власної інтерпретації музичного твору, підголосків і варіантів наспіву,
власного варіанта інсценізації пісні, власного елементарного інструментального
супроводу, власної вправи для розспівування тощо. Матеріал для творчості:
віршований і прозаїчний текст, його зміст, звукові фарби й інтонації (шлях від
мовного ритмоінтонування до ритмоінтонування музичного); сама музика, глибоке
проникнення в її різноманітний світ (“музичні слова”, “фрази”, “розповіді”);
оточуючий дитину світ звуків (цокіт копит, щебетання птахів, стукіт падаючих
крапель, вигуки голосів, дзенькіт дзвонів тощо); програмно-ілюстративні
завдання; ритми рухів, у тому числі танцювальних, образних. Напрямки учнівської
творчості: літературний, образотворчий, театрально-драматичний,
Немає коментарів:
Дописати коментар